Relevante og gode links giver mere styrke til din hjemmeside

Flere og flere får forståelse for SEO og vigtigheden af det. Det skyldes, at der er utroligt meget potentiale i netop SEO, da de høje placeringer på Google kort sagt er guld værd.

Ligger man højt i søgeresultaterne, vil man nemlig få mere trafik på siden og dermed øget salg. En måde at opnå disse placeringer er ved at få gode og relevante links til hjemmesiden ved hjælp af linkbuilding.

Ikke alle har hørt om linkbuilding før, men når det gælder off-page SEO, er det faktisk den allervigtigste faktor.

Hvis du vil opnå de højeste placeringer og ligge nr. 1 på Google på relevante søgeord, er det nødvendigt at få relevante og gode links til din hjemmeside. Heldigvis er der hjælp at hente til netop denne opgave.

 

Google er blevet klogere

I søgemaskinernes tidlige dage var algoritmerne ikke så komplicerede. Det var mere sort-hvidt, end det er nu. Derfor var det tidligere sådan, at jo flere links der kom til din hjemmeside, jo bedre. Det var næsten ligegyldigt, hvor linksene kom fra. Sådan er det ikke længere.

Googles algoritmer er blevet mere komplicerede, og derfor bør man i dag tilpasse sit linkbuilding-arbejde mere nøje for at opnå en god effekt.

Eksempelvis er det i dag langt bedre at få færre links fra stærke sider end mange links fra mindre gode sider.

Derudover spiller det en stadig større rolle, at man får relevante links. Relevante links kommer især fra hjemmesider, der minder om din eller befinder sig i samme branche eller område.

Eksempelvis vil et link fra en bygge- og gør-det-selv-blog ikke give meget styrke til en modebutik, men derimod give god effekt til en tømrervirksomhed. At have fokus på branche, emner og områder er derfor blevet mere vigtigt i linkbuilding-arbejdet, end det har været tidligere.

 

Indhent professionel hjælp – det er en investering

Linkbuilding-arbejdet er som sagt blevet mere kompliceret, samtidig med at konkurrencen er skærpet. Hvis man vil stå godt i kampen om de høje placeringer, er det derfor en god idé at alliere sig med eksperter.

Ved at indgå et samarbejde med et SEO-firma eller-bureau kan du få hjælp til at skaffe relevante og gode links til din hjemmeside.

Samtidig sikrer det, at du har mere tid og energi til at lave det, som du holder af og er god til.